• Határtalanul! - Erdély

29. 10. 2023

Új galériát helyezett a fényképalbumba

A kirándulás szept. 29. és okt. 3-a között valósult meg. A Nagyboldogasszony Egyházi Iskolaközpont kiránduló csapata hajnali 1 órakor indult útnak Gútáról a II. Rákóczi Ferenc Alapiskola tagjaival. Ezt követően megálltunk Nemesócsán, majd Csallóközaranyoson, ahol másik két iskola tagjai is csatlakoztak hozzánk. Kirándulásunk első napja nagyrészt utazással telt, de már az odavezető út is látnivalókban bővelkedett: áthaladtunk Nagyváradon, majd első hosszabb megállónkat a Király-hágón tettük, amit Erdély kapujának is neveznek. Gyönyörködtünk az elénk táruló kilátásban, megmozgattuk utazástól zsibbadt végtagjainkat, majd folytattuk utunkat Kolozsvárra. A Szent György-szobor és a református templom megtekintése után a város főterén található, gótikus stílusban épült Szent Mihály-templomot és Mátyás király lovasszobrát csodáltuk meg. Este 6 óra után érkeztünk meg szállásunkra, Nyikómalomfalvára. 2. napunk programokban bővelkedett. A látnivalók sorában Tamási Áron szülőháza volt az első, amely Farkaslakán található. A tartalmas tárlatvezetés után ismét buszra szálltunk. Korondon tettünk egy megállót, ahol betekintést nyertünk a sóvágás és sófeldolgozás rejtelmeibe. Parajdra érkezvén utunk a sóbányába vezetett, ahol egy órát töltöttünk. Megcsodáltuk a sóbánya monumentális termeit, betértünk egy csendes imára a kápolnába, mindeközben engedtük, hogy a hely gyógyító sós levegője átjárja légutainkat. Visszafelé újra Korondon találtuk magunkat, ahol a kirakodóvásárban mindegyikünk kedvére válogathatott a kézműves termékek között. Felkerestük Józsa János fazekasmester műhelyét, ahol láthattuk, hogyan készülnek az eredeti korondi kerámiaedények. Következő állomásunk Szejkefürdő volt. Orbán Balázs síremlékéhez - akit az utókor a „legnagyobb székely”-ként tart számon-, csodálatos székelykapukon keresztül vezetett az út. Napunk utolsó állomása a Mini Erdély Park volt, ahol felülnézetből csodálhattuk meg Erdély történelmi épületeinek valósághű, kicsinyített mását. 3. napunk reggelén túracipőt húztunk lábunkra, hiszen a székelyek szent hegyének, a Madarasi Hargitának meghódítását tűztük ki célul. Az 1801 m magasságban lévő hegycsúcs felé vezető út nagy részét csodás traktoros barangolással tettük meg egészen a menedékházig, közben pedig a Vargyas-patak világviszonylatban is egyedülálló összetételű vizével csillapíthattuk szomjunkat. Ezután még 1,5 km hosszú gyalogtúra várt ránk a csúcsig, vagy ahogy a helyiek hívják – a Székely Golgotáig. A fenti csodás kilátás, a kopjafarengeteg, a turul-szobor látványa lenyűgöző volt, magyarságtudatunk és együvé tartozásunk érzetét erősítette bennünk. Napunk második célpontja a Jézus Szíve kilátó volt, amely Székelyszentlélek határában, a Gordon-tetőn magasodik a táj fölé a maga 22,5 méterével. A naplemente fényeiben úszó csodás panorámát végigpásztázva megállapítottuk, hogy a tündérország hasonlat egyáltalán nem túlzás, ha Erdélyről beszélünk. 4. napunk első megállója a Zetelaki gát volt, majd folytattuk utunkat Székelyudvarhely felé, ahol rövid buszos városnézésre volt csak időnk. Kanyargós utunk a Békás – szoroshoz vezetett. A „Pokol kapuján” keresztül érkeztünk meg a vadregényes hasadékhoz. A lélegzetelállító szurdokvölgy 200-300 m magas sziklafalai közt gyalogosan haladtunk végig. A Békás – szoros legszembetűnőbb sziklatornya az Oltár-kő, amely jól elkülönül környezetétől és az egész szurdokvölgy fölött uralkodik. Csúcsán egy 1995-ben emelt kereszt található. Ezután a Gyilkos-tó és annak mesebeli környezete varázsolt el bennünket. A tó keletkezése kapcsán több helyi legendával is megismertetett bennünket idegenvezetőnk. Ez a napunk is rendkívül tartalmasan telt. 5. napunk reggelén a hajnali 5 órakor megkonduló harangszóra kezdtünk ébredezni. Kissé fáradtan és fázósan pakoltuk be csomagjainkat az útra kész autóbuszba. Erdélyországi barangolásunk a végéhez ért, de a hazautazás is tartogatott még számunkra megcsodálnivalót. A bőséges reggeli után elbúcsúztunk szállásadóinktól, megköszönve szíves és készséges vendéglátásukat. Buszra szálltunk, és a székelykeresztúri Gyárfás – kúria felé vettük az irányt, ahol hajdanán Petőfi Sándor is megszállt. Az udvarház udvarán álló körtefa a mai napig látható, amely alatt a költő állítólag még verset is írt, sőt az „Egy gondolat bánt engemet” című versét is elszavalta. Erről a helyről indult másnap a Segesvár és Fehéregyháza között fekvő csatatérre, ahol Bem József seregéhez csatlakozott. Itt látták őt utoljára. Buszunkkal áthaladtunk ezen a területen, ahol a költő arcképét ábrázoló domborművel állítottak emléket a történteknek. A segesvári vár megtekintését sem hagytuk ki, amely ma már az UNESCO Világörökség részét képezi. Szívesen időztünk volna többet e csodás, középkori hangulatú óvárosban, de még hosszú út állt előttünk. Este 21.30-ra érkeztünk haza, ekkor ölelhettük meg végre családtagjainkat. Kezdődhetett az élménybeszámoló. Hálásak vagyunk, hogy részesei lehettünk a Határtalanul program kirándulásának! Sok új ismerettel, élménnyel, barátságokkal gazdagodva tértünk haza.

• Ünnepi megemlékezés az aradi vértanúkról 🖤

10. 10. 2023

Ünnepi megemlékezés az aradi vértanúkról 🖤.

Ünneplőbe öltöztünk, hogy ünnepeljünk és gyászoljunk. Gyászoljuk a 13 aradi tábornokot és a sok névtelen katonát, akik életüket adták a magyar szabadságért. Gyászunk mégis ünneppé változik, hiszen a vér nem hiába folyt. Népünk talpra állt, és máig itt élünk Európa szívében: magyarul beszélünk, magyarul tanulunk és magyarul imádkozunk. Iskolánk diákjai is magyarul mutatták be ünnepi műsorukat, amely oly közel hozta szívünkhöz a 13 aradi tábornokot, mintha bennük saját édesapánkat, bátyánkat vagy férjünket veszítettük volna el. Hálás köszönet László Szilvia tanárnőnek, aki ezt a műsort megálmodta és kitartóan gyakorolta tanulóinkkal. Köszönet a tanulóknak is, akik plusz munkát vállaltak azért, hogy mindannyian átérezzük: magyarnak lenni Istentől kapott küldetésünk. Küldetésünk, hogy megmutassuk a világnak: ha le is győznek bennünket, akkor is talpra kell állnunk és harcolnunk kell a szabadságunkért mindhalálig. Mi, egyházi iskolások a templomban kaptunk „fegyvereket” életünk harcához. A mai szentmisében Péter atya a rózsafüzér fegyverét bízta ránk. Imádkozzuk minél többen a rózsafüzért! Ezzel harcoljunk a bennünk bujkáló és a világban egyre nagyobb teret nyerő gonoszság ellen!

• Indulj el egy úton! - Kárpát-medencei döntő 1. helyezés

10. 10. 2023

Indulj el egy úton! - Kárpát-medencei döntő 1. helyezés.

2023. szeptember 22-24. között kéktúrásaink részt vettek egy Őrségi nyereménykiránduláson. Őriszentpéteren a Harmatfű Erdei Iskolában voltunk elszállásolva. Innen indultak napjaink, s itt értek véget. Pénteken a délelőtti érkezést követően Magyarország egyetlen gyertyafaragó műhelyébe látogattunk el. A sok információ után egy kis kemencés langallóval tömtük meg hasunkat. Visszafelé vettük az irányt és megálltunk Kercaszomoron a „Legbátrabb falu” emlékköve mellett, majd megtekintettük a területre jellemző fából készült református haranglábat. Veleméren a Szentháromság templomában, vagyis a „Fény templomában“ tett látogatásunk során megnéztük a több száz éves eredeti freskókat. Ezt követően egy Magyarszombatfalvi fazekasműhelyben kaptunk gyorstalpalót a fazekasság alapjaiból, majd megkóstoltuk a tradicionális őrségi rétest, a tökös-mákosat is. Szombat délelőtt a szentgyörgyvölgyi református templom csodálatos festett kazettamennyezetében gyönyörködtünk. Utána a barátság padja következett a szlovén-magyar határon. Az őriszentpéteri templom után az őrségi skanzent, a helyi európai bölényeket is meglátogattuk. Ezt követően tradicionális hajdinagombócos vargányalevest és dödöllét ettünk, majd a kései ebédből erőt merítve saját magunknak sajtoltunk tökmagolajat. Vasárnap délelőtt megnéztük az Őrségi Vadászati Kiállítást, melyen tartalmas vezetést kaptunk egy vadásztól. A hétvégén megtapasztalhattuk az Őrség nevezetességeit, megkóstoltuk ízeit, betekintést kaptunk a mindennapokba, melyeket az Indulj el egy úton vetélkedő keretén belül elméletben már megismertünk. Köszönjük a lehetőséget!

• Városi sportnap

10. 10. 2023

A hagyományokhoz híven iskolánk idén is bekapcsolódott a városi sportnap rendezvényeibe, amelynek keretében tanulóink különböző sportágakban mérhették össze erejüket. Ez a sportnap fontos esemény a tanulók életében, hiszen a versenyekre való felkészülés kemény munkával, edzéssel jár. Ám az edzések nemcsak a versenyre készítenek fel, de önbizalmat, kitartást és közösséget adnak a tanulóknak. Aki pedig győz, az a siker ízét is megtapasztalhatja. Igazán szoros küzdelem volt, hiszen az első helyezések és a pontszámok tekintetében holtverseny alakult ki iskolánk és az 1. helyezett között, így a 2. helyezések száma döntötte el, ki kerül a dobogó legfelső fokára. Iskolánk összesítésben a II. helyen végzett. Büszkék vagyunk diákjainkra, az edzőikre és a szurkolókra egyaránt, hiszen buzdításuk is nagyban hozzájárult a remek teljesítményekhez. 1. helyezések: kötélhúzás, atlétika, grundbirkózás 2. helyezések: lövészet, streetball, 3. helyezések: futball, kidobó A kenuzásban összesítésben a II. helyet szereztük meg, ezen belül a fiúk futamában az 1. a lányok és a vegyes futamban pedig a 3. helyet értük el. Az iskolák közötti „közösségi futás” számában iskolánk diákjai futották a legtöbb kört: Varga Ádám 32, Čiernik Emily 31, Szabó Vince 28 kört futott. Gratulálunk a győzteseknek!

• Újragondolt tornaóra a felső tagozaton

9. 10. 2023

Iskolánk felső tagozatos tanulóival rendhagyó, egész napos testnevelés órán vettünk részt ma a naszvadi fürdőben. Olyan volt ez a hosszú tornaóra, mint egy kirándulás. Benne volt az utazás élménye, hiszen az autóbusz átröpített bennünket a tudás birodalmából a vizek birodalmába. A vízi birodalom hideg és meleg vizes medencékkel, csúszdákkal és ugrálóvárakkal csalogatott bennünket. Tanulóink ügyesen elfoglalták az egész birodalmat, amely otthont adott a fagyizásnak, a játéknak és a közös baráti beszélgetéseknek is.

Ne felejtsük el megköszönni a Jóistennek, hogy ilyen szép, ragyogó napsütéssel ajándékozott meg bennünket ezen a szeptemberi napon.

• Színházban az erődben

9. 10. 2023

A Marianum Egyházi Gimnázium MEG+intszéplesz csoportjának ,,A nagy koronarablás" c. produkciójáról annyi szépet és jót hallottunk, hogy úgy döntöttünk, ebből az élményből mi sem maradhatunk ki. Szeptember 5-ére sikerült jegyeket szereznünk a nagy népszerűségnek örvendő ,,történelmi szemtelenkedésre". A genius loci bizony bennünket is magával ragadott, és izgatottan vándoroltunk helyszínről helyszínre. Remek színészi alakításoknak, parádés összmunkának lehettünk tanúi. Öröm volt újra látni a sok ismerős arcot, volt diákokat, kollégákat. Szívből gratulálunk ennek a lelkes színjátszó csapatnak és az alkotóknak. Csuda egy darab volt!

• Lelkigyakorlaton a tanári kar

Hamarosan megnyitja kapuit az iskola. A diákok elfoglalják majd helyüket az osztálytermekben, és elkezdődik a nyüzsgés, az élet. Ám az új dolgokra mindig fel kell készülni: elcsendesedéssel, böjttel, imával. Igaz, imádkozni bárhol lehet, de vannak olyan helyek, ahol ez sokkal könnyebb. Olyan helyen, ahol a természet közelében vagyunk, szerzetesek imádkoznak értünk, csönd van és nyugalom, ott sokkal jobban megérezhetjük Isten közelségét. Mi, tanárok ezért töltöttünk el néhány napot Mátraverebély-Szentkúton, hogy lélekben felkészüljünk az új tanévre. Péter atyának köszönhetően megértettük, hogy mi is Isten emberségének meghosszabbított kezei vagyunk. Ám csak úgy tudunk Isten kezeként dolgozni, ha rálépünk az engedelmesség útjára, vagyis engedelmesek leszünk arra, hogy változzunk. Miként az Eucharisztiában a kenyér Krisztus testévé változik, úgy kell nekünk is kenyérré formálódnunk. Eucharisztiával a szívünkben képesek vagyunk megbocsátani, valóságosan is jelen lenni emberi kapcsolatainkban, önmagunkat másoknak ajándékozni, és ha eljön az ideje, elengedni a kezét azoknak, akiket szeretünk. Köszönjük szépen Nagy Péter János lelkiatyának, hogy megosztotta velünk gondolatait az Eucharisztia és a család kapcsolatáról.

• „Tanári Erasmus+ továbbképzés Dublinban”

9. 10. 2023

Iskolánk tanárai egy újabb sikeres Erasmus+ projektnek köszönhetően a nyár folyamán írországi továbbképzéseken vettek részt a dublini Europass Teacher Academy szervezésében. A másfél éves projekt „Language Awareness and Environmental Consciousness on the Green Path to 21 st Century Europe” (Nyelvileg felkészülten és környezettudatosan a 21. század Európájába) címmel egyrészt a környezettudatos nevelésre fekteti a hangsúlyt, másrészt a tanári kar angol nyelvtudásának fejlesztésére irányul, hogy a jövőben egyre több kolléga kapcsolódhasson be nemzetközi Erasmus+ projektekbe.

A projekt fő célja, hogy a környezeti és kulturális örökségünk védelme még magasabb szinten épüljön be iskolánk mindennapi életébe. A projekt célkitűzéseivel összhangban a 2023/24-es tanévben megerősítjük iskolánk ökostratégiáját, havi rendszerességgel valósítunk meg különféle környezetvédelmi projekteket, együttműködünk a környék természetvédelmi egyesületeivel, valamint az angolórákon nagy hangsúlyt fektetünk majd a zöld szókincs elsajátítására is.

A projekt keretén belül Galo tanárnő, iskolánk Erasmus+ koordinátora „Learning and Acting for a Better Future” elnevezésű, környezettudatossággal kapcsolatos tanártovábbképzésen vett részt a dublini Europass Teacher Academy oktatóközpontban. Az egyhetes tanfolyamon a világ minden tájáról érkező tanárok innovatív oktatási módszereket sajátítottak el azzal kapcsolatban, hogyan lehet hatékonyan beépíteni a környezettudatosságot az iskola mindennapi életébe nemcsak a környezetvédelmi nevelés keretein belül, hanem a mindennapokban is. A tanfolyamon résztvevő tanárok megismerkedtek az ökoszisztémát fenyegető legjelentősebb veszélyekkel, stratégiákat tanultak arra, hogyan neveljék diákjaikat a környezet tiszteletére. Lehetőségük nyílt gyakorlati angoltudásukat fejleszteni, elsajátítani a pedagógiai és a zöld témakörhöz kapcsolódó angol szókincset és kicserélni tapasztalataikat a külföldi kollégákkal. A továbbképzésen elsajátított innovatív ötletek és módszerek beépülnek iskolánk ökostratégiájába a 2023/2024-es tanévben, illetve a 2024 februárjában beadandó diákmobilitási Erasmus+ ökoprojekt pályázati anyagába is.

Pézman Enikő tanárnő az Europass Teacher Academy haladó szintű angol nyelvtanfolyamán vett részt, ahol nemzetközi tanárcsapatban a résztvevők magabiztosságot szereztek az angol nyelv használatában, valamint az elsajátított pedagógiai szakszókincset gyakorolhatták is, párbeszédet folytattak külföldi kollégáikkal a tanárokat érintő témákról. A tanfolyam egyik fő hozadéka, hogy a résztvevők a jövőre nézve további tartós kapcsolatokat szerezhettek, hogy a tanfolyam elvégzése után is folytathassák az angol nyelv gyakorlását, illetve ezen kapcsolatok későbbi Erasmus+ projektek alapját is képezhetik majd.

A képzések keretén belül tanáraink felfedezték a helyi kultúrát, megismerték az ír történelmet valamint a külföldi tanárkollégákkal való szoros együttműködésnek köszönhetően megismerték azok kultúráját, nyelvét, országuk iskolarendszerét, és tapasztalatot cseréltek a pedagógiai gyakorlatot illetően. Nagy köszönet illeti az Európai Uniót, amely lehetővé tette tanárainknak a képzéseken való részvételt, valamint biztosítja az anyagi fedezetet a projekttevékenységek megvalósulásához a következő tanévben!

• Húsvéti lelki nap

6. 4. 2023

Új galériát helyezett a fényképalbumba

Húsvét közeledtével április 5-én lelki napot tartottunk iskolánkban, melynek folyamán alkalma nyílt kicsinek és nagynak a lelki elmélyülésre. A meghívott lelkiatyák és hitoktató vendégek vezették őket a húsvéti események átelmélkedésében, melyek elmélyítését kézműves feladatok segítették a kicsiknél. Mindeközben Nagy Péter lelkiatya szeretettel várta a bűnbocsánat szentségéhez járulni vágyókat az iskola kápolnájában. Lelki délelőttünk szentmisén való részvétellel vált teljessé a plébániatemplomban. Hisszük, hogy minden résztvevő hitben és lélekben gazdagodva élheti át a közelgő ünnep pillanatait. Áldott, békés húsvéti ünnepeket kívánunk! 😊🙏😇

• 😊 Beíratkozási információ a 2023/2024-es tanévre ✏️🧒🏻👧🏻

3. 4. 2023

Beíratkozási információ a 2023/2024-es tanévre.

A gútai Nagyboldogasszony Egyházi Alapiskola igazgatósága értesíti a Tisztelt Szülőket, hogy a beíratkozás iskolánk első évfolyamába 2023. április 1-30. között egész hónapon keresztül elektronikus úton lehetséges, illetve személyesen 2023. április 13-15. között az iskola épületében. A beíratkozáshoz szükséges a szülő személyi igazolványa és a gyermek születési bizonyítványa.

A beíratkozás időpontjai:

2023. április 13-án (csütörtökön) 14:00 órától 18:00 óráig,

2023. április 14-én (pénteken) 14:00 órától 18:00 óráig,

2023. április 15-én (szombaton) 9:00 órától 12:00 óráig

Az elektronikus úton történő beíratkozáshoz kattintsanak ide https://cgymkolarovo.edupage.org/register/

Azokat a gyermekeket, akik 2023. augusztus 31-éig betöltik a hatodik életévüket, kötelező beíratni az alapiskola első évfolyamába, függetlenül attól, hogy a gyermek iskolaérett-e.

A 2022/2023-as tanévre halasztást kapott gyermeket is újra be kell íratni a 2023/2024-es tanévre. Amennyiben a kisgyermek még nem iskolaérett, a beíratás után az óvoda igazgatónője határozatot ad ki, hogy a gyermek még egy évig óvodába fog járni.

Az óvodalátogatás folytatásához szükséges dokumentumok:

• határozat az óvodalátogatásról,

• gyermekorvosi ajánlás,

• nevelési tanácsadó/prevenciós intézmény nyilatkozata.

A dokumentumokat legkésőbb 2023. június 15-ig kell benyújtani az iskolába.

Sok szeretettel várjuk a jövendőbeli elsősöket és szüleiket!

• Egészség és biztonság az iskolákban 2022 - Bántalmazás

Új galériát helyezett a fényképalbumba

Bántalak, hogy ne bánts engem, vagy egy előadás a zaklatásról, ahol a zaklatás agresszora egyben az áldozat is. Iskolánk nagy figyelmet szentel a diákok egészséges testi és lelki fejlődésére, ezért a mai napon a felső tagozatos tanulókat pszichológus és szupervizor Mgr. Peter Kollárovič hívta egy közös útra, vagyis a zaklatás elleni küzdelemre. Köszönjük ezt a tartalmas délelőttöt, hisszük, hogy a megelőzéssel jobbá tehetjük a világot. Projekt : Egészség és biztonság - Iskolaügyi Minisztérium Zdravie a bezpečnosť 2022 - MINISTERSTVO ŠKOLSTVA, VEDY , VÝSKUMU a ŠPORTU (MŠVVaŠ)

• "Árral szemben a jövőért" Márk Tibor iskolánkban

Új galériát helyezett a fényképalbumba

Az „Egészség és biztonság az iskolákban 2022“ elnevezésű projekt keretén belül iskolánkba látogatott Márk Tibor drogprevenciós előadó. Élettörténetének elmondásával hívta fel diákjaink figyelmét, hogy érdemes az árral szemben menni. Az előadó tanúságot tett Isten irgalmas és gyógyító szeretetéről. Hálásan köszönünk mindent! Projekt : Egészség és biztonság - Iskolaügyi Minisztérium Zdravie a bezpečnosť 2022 - MINISTERSTVO ŠKOLSTVA, VEDY , VÝSKUMU a ŠPORTU (MŠVVaŠ)

• Vekker Műhely - Nem csináltam semmit

Új galériát helyezett a fényképalbumba

Vekker Műhely színész-drámatanárai, Kuklis Katalin és Czuczor Nóra Nem csináltam semmit címmel színházi-nevelési műhelyfoglalkozást tartottak iskolánk VI.A, VII.A és VIII.A osztályos tanulóinak. Az interaktív színházi előadás témája az iskolai zaklatás volt, amely során a tanulók nemcsak az áldozat szerepébe bújhattak bele, hanem a szemlélők felelősségét is boncolgatták. “Maradj csendben és örülj, hogy nem téged pécézett ki. Ez nem a mi dolgunk. Ez a Kriszta meg a Virág ügye. Semmi közünk hozzá!” Ildikó csendben maradt, nem csinált semmit. Most mégis bűntudata van. Mit tehet egy zaklatási folyamat szemtanúja? Az előadás feldolgozó részében közösen erre (is) keresték a választ. Projekt : Egészség és biztonság - Iskolaügyi Minisztérium Zdravie a bezpečnosť 2022 - MINISTERSTVO ŠKOLSTVA, VEDY , VÝSKUMU a ŠPORTU (MŠVVaŠ)

• Hagyományőrző nap - táncház

Új galériát helyezett a fényképalbumba

November 14-én és 15-én iskolánk hagyományőrző napokat tartott felső tagozatos diákjaink számára. Az eseménynek a Tájház adott otthont. Hétfőn táncházra került sor Molnár Gábor táncoktató vezetésével. A talpalávalóról és a remek hangulatról a Bellő zenekar gondoskodott. Köszönet érte! Kedden szintén a Tájházban folytatódott a program. A MAL-os asszonyok vendégszeretetét élvezhettük, akik beavattak minket a lepény-és kalácssütés rejtelmeibe. A kemencében sült finomságoknak egyikünk sem tudott ellenállni. A Tájház múzeumában kollégánk, Varga Szilárd mutatta be a régi használati tárgyakat a diákoknak. Sok érdekes ismeretet szerezhettek itt is. Lehetőségük nyílt megtanulni a rongybaba készítést maradék anyagok felhasználásával, csuhéangyalkát alkothattak kukoricacsuhéból, dekupázsctechnikával mécsestartók készültek, illetve nemezelt tulipánok és karkötők is születtek az ügyes kezek munkájának köszönhetően. Projekt: Nemzeti kisebbségek multikulturális nevelésének támogatása - Iskolaügyi Minisztérium Podpora regionálnej a multikúrnej výchovy žiakov patriacich k národnostným menšinám 2022 - MŠVVaŠ

• Kontakty

• Cirkevná spojená škola Panny Márie
      • riaditeľstvo / igazgatóság +421 911 809 018 ekonomické oddelenie +421 911 795 329 vedúca školskej jedálne +421 911 806 983